Vårt utbud ger något åt alla yogaälskare

På yogaOMcenter är vi lärare specialiserade på olika typ av yoga.

Du kan välja att gå en kurs eller blanda olika yogaformer och all bokning gör du här » 

Yoga som terapi består av lugna kontrollerade yogaövningar som utförs långsamt och i samspel med andningen. Övningarna ger mental avslappning och ökad insikt om kroppens och sinnets samspel, samtidigt som den fysiska flexibiliteten ökar. Övningarna instrueras för att kunna utföras sittande på en stol lika väl som på mattan. Om du känner dig stel och har problem med att sitta ner på golvet är kanske MediYoga något för dig? Passet består av yogaövningar (asanas), andningsövningar (pranayamas), mantran, avslappning och meditation.

Lugn, tillit och fullständig trygghet Alla har vi en grundläggande erfarenhet av lugn, tillit och fullständig trygghet. Vi har alla startat livet i en livmoder som försåg oss med allt det vi behövde. Tänk att få komma tillbaka till den känslan och fylla på med tillit och kärlek till dig själv. I MediYoga Mjuk använder vi oss av beprövade och djupverkande övningar som du utför sittande på stol eller på matta. Oavsett om du är frisk eller sjuk kan du ha stor nytta och glädje av dessa yogiska tekniker, som hjälper dig att skapa ökad hälsa, harmoni och balans i din vardag. En möjlighet att återkomma till din allra första upplevelse av kärlek och tillit. Trots att övningarna är lugna och varsamma så når du effekter över tid som ökad smidighet, en bättre andning och ett större lugn. Med hjälp av MediYoga kan du påverka besvär från rygg och leder, sömnproblem, stress och oro. Din medvetenhet om dina reaktioner i ditt sammanhang kan förbättras och därmed finner du lättare vägar ut ur mönster som du inte mår väl av. Detta är en kurs som kombinerar MediYogans tre grundläggande pass med flera fortsättningspass och meditationer. Känn dig varmt välkommen till 90 minuters MediYoga på tisdagskvällar i en stillsam och tillåtande miljö. Det finns alltid möjlighet att ta igen missade pass vid andra tillfällen under terminen. Är du nyfiken, kom gärna och prova en kväll utan förpliktelser!

Kursen vänder sig till dig som hunnit komma upp i åren 60+ och har en önskan att kunna finna ett sätt att påverka din hälsa och ditt välbefinnande nu och framöver. Att själv kunna hantera de obalanser som åldrandet kan innebära som problem med hjärtat, högt blodtryck, stelhet, smärta och trötthet, sömnbesvär och oro. Denna mjuka och lugna yogaform, med fokus på att finna djup och lugn andning i vila och rörelse, kan bli det verktyg du behöver för att vinna bättre hälsa, balans och ro i kropp och sinne. Det går bra att sitta på stol eller vara på yogamattan, du väljer det som passar just dig bäst.

KUNDALINIYOGA

Kundalini är en yoga som kan hjälpa oss på en god väg att få in vitaliteten och livskraften ett bra verktyg där vi genom andnings övningar- pranyama lär vi oss att hålla en god kontakt i våra kroppar och sinnen och låter energin flöda och livskraften, vi glömmer bort oss i ett tempo som egentligen borde dras ner i detta samhälle och yogan gör så vi återfår vår livskvalitet.

Om vi inte andas på ett bra sätt så kan vi lätt bli sjuka så det är oerhört viktigt att vi måste komma ihåg att andas rätt och rena oss själva inifrån och ut. Ta hand om dig själv på ett sätt du förtjänar för ett bra välmående och då är Kundalini Yogan ett bra verktyg för bättre livskvalitet. Du lär dig genom en serie övningar vi kallar kriyas, pranyam-andning, mudras handpositioner och mantras som vi sjunger tonar in oss på som bla stimulerar bla körtelsystemet och ger kroppen stimulans. Vi lär oss att öppna upp blockeringar, öka energi flöde- let go av saker som inte tjänar dig bra. Vi lär oss leva i nuet ett accepterande av dig själv och här och nu få bort onödig stress. Yoga kan ses från så många olika perspektiv beroende på vart just du står i livet. Kundalini har många vetenskapliga forskning bakom sig med goda resultat man kan göra en fin resa där man reser inåt i sig själv, att bli medveten om sig själv och vad man behöver för ett välmående.

Kundaliniyoga är en dynamisk yogaform där olika yogasövningar (asanas) utförs i samspel med andningen. Varje pass innehåller dessutom mantran, meditation och avslappning. Övningarna ger mental avslappning och ökad insikt om kroppens och sinnets samspel, samtidigt som den fysiska flexibiliteten ökar. En härlig stund med frigörande kundaliniyoga, välgörande pranayamas (andningskontrollövning) och avslappning. För nybörjare såväl som mer erfarna. Avslappning och en avslutande meditation ingår alltid.

Hathayoga är ursprungsyogan för styrka, smidighet och balans. Vi praktiserar yogan genom en serie asanas varvat med andning och avslappning. Passar nybörjare.

YINYOGA

Information kommer.